Groeifinanciering - Weekendjeweg.nl

Weekendjeweg.nl is marktleider in Nederland op het gebied van last-minute hotel- en bungalowboekingen. Zij is één van de meest succesvolle Internetbedrijven van Nederland. Tussen augustus 2000, toen Antea toetrad, en december 2004, toen de onderneming werd verkocht aan de Britse beurgenoteerde reisonderneming Holiday-break, heeft de onderneming een forse groei doorgemaakt. Het belang van Antea in Weekendjeweg.nl bedroeg 33%.

Marianne Baars

ex-directeur weekendjeweg.nl

“We waren een relatief jong bedrijf toen we een zeer ambitieus plan hadden om marktleider te worden op het gebied van last-minute hotel– en bungalowboekingen via Internet. Hiervoor was veel marketing en PR nodig. We hadden een plan, maar geen geld. Wat doe je dan? Bij banken hoef je natuurlijk niet aan te kloppen voor zoiets: geen zekerheden. Dus op naar investeerders. In privé-investeerders die puur vanuit hobbyisme investeren hadden we weinig trek. Die zijn veel te grillig en hebben de neiging op de stoel van de ondernemer te gaan zitten. We wilden een professionele investeerder, maar waren voor de meeste participatiemaatschappijen te klein.

Via een van die grotere kwamen we op het spoor van Antea. Een perfecte fit. Antea richt zich ook op kleinere bedrijven en we waren geen starter. Zij kunnen het beste van beide werelden bieden: aan de kant het professionalisme en de consistentie van een professionele investeerder en aan de andere kant wel de toegevoegde waarde van hun groep Informal Investors, waar we veel aan hebben gehad. We kijken met veel plezier terug op de samenwerking, die uiteindelijk heeft geresulteerd in een zeer goeie exit aan een buitenlandse speler die ons wilde kopen.

Zonder te overdrijven kunnen we zeggen, dat we een van de meest succesvolle Nederlandse Internetbedrijven zijn geworden, mede dankzij de financiële injectie en bijdrage van Antea.”